Daisypath Anniversary tickersLilypie Third Birthday tickers

Lilypie Maternity tickers

Monday, April 05, 2010

Perempuan? Oooh!

Minggu akhir bulan Mac haritu, aku ada pergi scan perut sekali lagi. Hopefully by that time, jantina bayi dah dapat diketahui. Kali ini aku bertukar tempat pula, aku tak mahu scan dah kat Klinik Alam Medic kat Wangsa Maju sebab doktor tu tekan roller scanner kuat sangat sampai terseliuh urat kaki aku dibuatnya. Aku pergi ke Klinik Kita pula. Masaalahnya....SAMA je! Punyalah kuat doktor tu tekan, pastu siap nak nasihat-nasihat aku cakap: "Jangan lawan, jangan keraskan perut!". Sakit tau tak? Apa kau ingat perut aku tepung roti canai ke? Isk, isk...Doktor kat Klinik Kerajaan haritu buat elok je, tak tekan lansung, cuma glide je atas perut tau!

Tapi yang paling buat aku jengkel, sambil doktor (Klinik Kita) tu scan, mulut dia tak henti-henti bercerita tentang betapa canggihnya mesin scan dorang yg baru dibeli tu. Aku tak berminatlah dengan teknologi mesin scan tu wahai doktor. Aku cuma nak tahu baby aku sihat tak? Apa jantinanya? Kedudukannya normal ke tak? Banyak jugalah aku potong cakap dia sementara dia bukan main ghairah lagi bercerita tentang mesin scan dia tu (agaknya tu sebab dia tekan perut aku kuat-kuat kot?) Adeh....

Doktor tu scan dari hujung kaki sampai hujung kepala baby. Tapi setiap kali dia scan ke area kemaluan je, dia kata: "Haa..yang tu kaki dia" atau "Haa..yang panjang tu betis dia" atau "Haaa..nampak tak yang bulat tu? Itu punggung dia". YA RABBI, doktor...kau nak main seprais-seprais pulak ke dengan aku? Sebab tak sabar punya pasal, terus je aku potong dan bertanya: "Laki ke perempuan?". Pastu doktor kata, kalau laki-laki sepatutnya sekali scan terus je nampak "anu"nya, tapi sebab tak nampak "anu"nya itu, terus disimpulkan yang baby aku tu baby PEREMPUAN. Mak aih, main kesimpulan-kesimpulan pulak ye? Kata mesin canggih! C-H-E-T!

Sebelum ni ramai sangat yang tegur perut aku kecik..anak LAKI-LAKI kata dorang. Nurse Klinik Kerajaan kata gitu, rakan-rakan sepejabat kata gitu, orang-orang yang lebih tua dan arif pun kata gitu...tapi mesin scan doktor yang baru, canggih-manggih dan masih berbau kedai tu kata baby PEREMPUAN. Haih...:/ Takpelah...sementara ni aku iyakan ajalah yang baby ni baby girl ye? Yang penting, dia sihat, berada dalam posisi normal, cukup sifat dan yang penting --> AKTIF!
.
.
*tendang*
.
.
.
*tendang*
*tendang*
*tendang*
*tendang*
*tendang*
.
.
*tumbok*
*tumbok*
.
.
.
.
*tumbok*
*tendang*
*tumbok*
*tendang*
*tumbok*
*tendang*
*tendang*
*tumbok*
*tendang*
.
.

Adui...janganlah tendang mama kuat sangat baby, huhu :/

8 comments:

Wuhuu Mommy said...

Hehe tumbuk je doktor tu bole? Macam laa kisah sangat dgn dia pnye scanner hehehehe

Aku A-Z-Z-U said...

mommy delta: mmg ade rase nyaris2 je nak tumbok tau, hehe

nana: baby ni 24jam bertomoi je nana, baik ade doktor ataupun tak, keke

Aku A-Z-Z-U said...

nana: ok dah! :D

Farah Wahida Hany said...

comelllllnyaaaaaaaaaaa adik hany main tendang2 dlm perot kakzu!haha.patut anta belajar silat dgn hany ni kakzu! :D

Aku A-Z-Z-U said...

hany: takmau ah anta belaja silat, kang brutal mcm "kakak" dia. ekeke ;P

Farah Wahida Hany said...

kena laa kakzu.nanti org buli dia :D :D :D takpe2.kaka hanyy adaaa. :P

Suri said...

kalau akak aku yg mengadu camni, sure mak aku ckp..


"haaa, ingat senang? camni la mak mengandungkan korang sembilan2 ni semua.."

ayat standard hahaha


p/s: anak laki ke pompuan, janji sihat :D

Aku A-Z-Z-U said...

tu la Beh..aku rase tu mmg ayat standard mak-mak la, ekeke ;D