Daisypath Anniversary tickersLilypie Third Birthday tickers

Lilypie Maternity tickers

Thursday, July 01, 2010

Ulangtahun Perkahwinan di Cherating

Hari Jumaat minggu lepas aku tak sihat, dengan badan dah mula sakit-sakit. Duduk tak boleh lama-lama, baring pun dah tak boleh lama-lama dalam keadaan satu posisi. Jadi aku ambil MC, dengan hati sedikit sedih sebab esoknya, iaitu hari Sabtu - 26 Jun 2009, GENAPLAH SETAHUN aku selamat diijabkabulkan dengan suami tercinta. Hasrat di hati nak buat something special berdua, tapi aku pula dalam keadaan yang tak mengizinkan macam ni. Hampir waktu tengah hari, tiba-tiba suami meminta aku bersiap pack baju untuk tiga (3) hari. Selepas bersiap dan sebaik sesudah solat Jumaat, barulah aku tahu yang suami ingin membawa aku bercuti ke Cherating :)

Perjalanan mengambil masa tiga (3) jam setengah. Dan sejujurnya, ini PERTAMA kali aku menjejakkan kaki di Cherating. Aku sudah berpesan pada suami supaya jangan berharap sangat yang kami akan dapat menempah penginapan di sana di saat-saat akhir tanpa early booking, almaklumlah hujung minggu ramai yang keluar berlibur. Memang betul sangkaan aku, SEMUA hotel di Cherating penuh di tempah (termasuk Club Med, gila kan?). Yang tinggal cumalah chalet-chalet kecil sahaja. Of course, bagi tujuan menyambut anniversary, menempah chalet is a NO-NO. Tak romantik kata suami ;P

Aku ingat nak ajak berkelah-kelah sahaja dan selepas tu pulang ke KL, tapi kesian pula bila lihat muka suami mencuka sebab tak dapat hotel. Nak dijadikan cerita, tiba-tiba aku dapat panggilan dari Impiana Cherating, hotel pertama yang kami jejak sebaik tiba di Cherating. Rupanya ada suite kosong bagi tiga (3) hari dua (2) malam sebab telah di cancel booking. YEAY! Punyalah suka kami berdua! RM350 untuk satu malam macam terlari sasaran sikit dari budget asal kami tapi demi anniversary apa salahnya kan? Suite kami dipanggil Jelita Suite. Ada four-poster bed (sayangnya jenis twin, bukan queen), bilik air besar dengan bath-tub, dan ruang santai dengan meja menulis dan kabinet TV (TV kecik!), tapi kami tak kisah sangat sebab ke sana pun main redah je kan, dapat bilik pun dah kira syukur ;)


Walaupun cuma tiga (3) hari sahaja di Cherating, dan tak dapat nak lasak-lasak sangat sebab boyotness, aku tetap happy sangatttttt! Maybe salah satu sebabnya ialah nasib baik menyebelahi kami sebaik kami menjejakkan kaki di Cherating. Walaupun pergi ke sana tak berancang, tapi dapat juga bilik yang best! Walaupun tak tahu mana tempat makan seafood yang enak, dan main menonong je try restoran yang agak berkenan di mata, tapi our dinner was NEVER a letdown. In fact ada sebuah kedai tepi jalan ni masakannya...masyaAllah, sedaplah! ;D

Tapi yang buat aku tersangat happy dan satu perkara yang pasti, aku sedar yang aku mempunyai suami yang sangat menyayangi aku dan menghargai aku sebagai isteri dan bakal ibu kepada anak-anak dia. Kami dah pun merancang untuk bercuti setiap kali menyambut anniversary mulai tahun 2010 ini. Dengan memikirkan yang kami bakal menyambut kelahiran anak pertama dalam masa dua (2) minggu lagi, aku memang
rasa cukup bertuah dan tak pernah puas rasanya berkongsi hidup dengan Mohd Hezrik...

I LOVE U SAYANG! ;*

No comments: