Daisypath Anniversary tickersLilypie Third Birthday tickers

Lilypie Maternity tickers

Friday, July 03, 2009

Alhamdulillah...

Kredit Foto: Puan Renee Marina

Kredit Foto: Nazar Ibrahim

Pada 26 Jun 2009 selamatlah aku diijabkabulkan dengan suamiku, Mohd Hezrik Ismail. Rasa antara percaya dengan tidak saja waktu melihat ayah tenang menggenggam erat tangan Erik sambil mengucap akad, dan alhamdulillah dengan sekali lafaz sahaja akad disambut, aku akhirnya bergelar seorang isteri. Rasa gembira, terharu, lega, bercampur-baur dalam hati aku waktu itu Allah saja yang tahu.

Enam (6) tahun sebelum semua ini terjadi, aku kenali Erik sebagai rakan sekerja. Kami bekerja dengan sebuah syarikat IT di Wangsa Maju. Erik kelakar orangnya, jarang bercakap tapi bila berkata-kata cukup untuk buat semua orang tertawa. Aku mengajar dia tentang Network Topology dan Internet Protocol, dan dia mengajar aku tentang "Sense of Humour" ;) Ada masa aku tumpangkan dia balik kerja...siapalah sangka, itu rupanya bakal suami aku!

Kami terpisah dalam setahun lepas tu sebab masing-masing membawa diri. Dan kalau tak kerana YM mungkin aku tak dapat berhubung lagi dengan Erik. Kami bertemu sekali lagi selepas setuju nak lepak-lepak kedai mamak. Erik muncul dengan rambut panjang dan berkumis, dan untuk pertama kalinya aku melihat dia seperti orang yang berbeza. Adalah dalam beberapa kali kami berjumpa dan entah kenapa kami tak pernah bosan dalam bab bersembang-sembang ni.

Sedar tak sedar, aku merasakan sesuatu yang aneh dalam diri aku. Setiap kali bertemu Erik, aku merasa sangat teruja, berdebar-debar seperti terkena panahan cinta pertama sewaktu zaman persekolahan. Hahaha! Sumpah! The feeling was very weird and I was scared shit! Hinggalah tiba suatu waktu di mana aku dan dia menonton konsert Cokelat di Bukit Jalil, dan melihat dia bersandar di tepi tembok sambil menyalakan api rokok, aku berkata dalam hati: "Oh no, I think I'm in love with you!"

Sepanjang perasaan tu berada dalam hati, aku tetap menghormati dan sentiasa menjadi sahabat Erik yang setia. Berpegang kepada kata-kata "mencintai tak bermakna memiliki", aku sentiasa mendoakan agar dia bahagia dengan sesiapa saja pilihan hatinya. Aku juga percaya dengan keikhlasan perasaan aku, dan mengenali siapa diri Erik, aku pasti dia juga akan menyedari cinta aku ini suatu hari nanti. Dan atas kepercayaan itulah, aku bergelar Puan Mahzura sekarang... ;)

Mohd Hezrik, my wonderful hubby, my love, my life, my BFF, my soulmate..., I will always love you. I PROMISE!

5 comments:

D.O.U.B.L.E...S said...

alhamdulillah semuanya selamat...sorry tau masa ko kawin aku tak dapat dtg...

Aku A-Z-Z-U said...

tu la...alhamdulillah :) tak ape kalau tak dpt datang, tp hadiah meh la bak datang ;P

dewa said...

salam..he, first time bace akak nye blog..its truly sincere..that's all i can say..:)

semoga berbahagia ke akhir hayat..he

ashiena said...

:)
happy baca ending itu..

Selamat Pengantin Lama.. :D

Aku A-Z-Z-U said...

dewa & ashiena...thanks! :) rase macam baru semalam je kawen, hehe