Wednesday, April 29, 2009

Goblok di Blogosfera

OK, aku dah lag 20 hari daripada post yang sebelumnya dan melihat kepada tajuk post kali ini mesti kau orang fikir yang ini bukan cara yang baik untuk aku mula kembali. Untuk pengetahuan kau orang, bulan April 2009 ni merupakan bulan yang paling sibuk dalam sejarah hidup aku memandangkan inilah bulannya di mana aku dan Erik bertungkus-lumus membuat persediaan untuk berkahwin pada 27hb Jun 2009 nanti. Dengan nak dapatkan ujian HIV-nya, kebenaran berkahwinnya, persediaan hantarannya, persediaan kad kahwin personalized-nya, tempahan bajunya, tempahan pelaminnya, pemilihan temanya, pemilihan pengapitnya, persiapan bunga telurnya, aduh banyak lagi tak buat! *risau* Dan of course, duit keluar mencurah-curah time ni.

Jangan ingat aku bercerita ni sebab nak merungut pasal keluar duit, sebab aku memang tak kisah bab ni kerana semua yang kami buat aku memang puas hati. Tapi aku sangat-sangat terkilan kerana tak dapat duit! Dapat duit dari siapa? Dari Advertlets bongok tu! Ya, Advertlets, bapak segala scam dalam blogosfera Malaysia sekarang ni! *benci!* Banyak cerita dah aku baca tentang kes Advertlets yang tak mampu nak membayar bloggers. Ada juga kes di mana Advertlets menghantar emel kepada bloggers untuk menjawab beberapa soalan sebelum bayaran diberikan. Wah, wah, wah...berjanji bukan main lagi ya, bila nak bayar banyak pula alasan kau! It's either between want to pay or not to pay! Susah sangat ke? Kalau tak dapat bayar just say so, tak adalah aku nak letak banner Advertlets kat blog aku buat semak aje!

Emel aku dah hantar berkali-kali kat Advertlets tu, tak perlu sebut lah, dengan call Josh Lim directly lagi. Siap Josh janji nak expedite my payment bagai! Janji je pandai! B-u-l-l-s-h-i-t.... Dan masalahnya dengan aku ialah aku ni sabar sangat. Tunggu juga, macam tunggu buah tak jatuh. Tunggu...tunggu...tunggu...sampai nak cecah RM800 dah, dan aku terfikir: "Alangkah best-nya jika aku dapat guna RM800 tu untuk beli-beli barang kahwin". Arghhh! Apa yang aku tunggu lagi ni? Aku goblok ke Advertlets yang goblok? Say NO to Advertlets!!! *sambil remove semua banner Advertlets*



p/s: cuba nasib dengan Nuffnang dan Admax pula.

4 comments:

Azury said...

Waktu nak kahwin la duit mengalir keluar bagaikan air! Kalau la duit mengalir masuk pun mcm tu jugak, kan ke bes?

D.O.U.B.L.E...S said...

cissssssjgn mudah percaya dgn janji palsunya...

Aku A-Z-Z-U said...

to azury:
main toto je baru duit mengalir masuk, itupon kalau menang. kekeke :P

to ct:
ade org yg dia bayar, ade yg tidak. macam pilih kasih plak. btw, aku baru tau kau ade blog. chewah.

The Siakap Stims said...

Takpelah tu cik kak oiii...menipu dan ditipu perkara biasak laa dalam dunia yang penuh pancaroba nie..perghh..bermadah lak..masa nilah nak perabis duit sikit buat kawin kali pertama kan..kalau nak jimat kawin kat siam ajer...hehhe..

I was in teluk intan - 2003-2006