Monday, January 12, 2009

Siang Mengantuk Malam Berjaga

It's 6.20 AM, and I'm still in the office....Kerja di tempat baru memang cukup mencabar. Tetapi teringat juga masa aku dulu-dulu di tempat kerja lama. Aku pernah mandi di pejabat dan tidur di surau pejabat. Kalau aku lelaki mungkin masih tak mengapa, tapi mungkin juga sebab aku perempuan yang masih single, hal aku stayback masih dikira tak mengapa...(*ingat aku tak kisah ke?)

Nasib aku baik sebab aku jarang kepenatan. Seletih-letih aku mempersiapkan tender dari pukul 2.30 petang semalam, aku masih cergas pada waktu ini. Aku lihat ramai rakan sepejabat aku dah tersengguk-sengguk di meja mereka. Tapi nasib aku dikira tidak baik pula setibanya sampai di rumah nanti, sebab aku macam sure saja yang aku pasti masih kekal cergas sampai tak boleh lelapkan mata. Begitulah selalunya keadaan aku.

Pernah suatu masa dulu sewaktu zaman belajar di uni, aku mengidap insomnia. Selalu berlaku keadaan di mana tiga hari berturut-turut aku tak dapat tidur, ubat tidur tak mendatangkan kesan lansung. Dalam waktu sunyi-sepi sesekali kedengaran dengkuran halus budak-budak sebilik, aku masih tergolek-golek tak dapat tidur. Lastly, untuk mengelakkan keresahan aku cuci toilet malam-malam.


Dengan berus gigi.


1 comment:

hezrik said...

Alahai...sabar yer sayang..i`m always by your side....Sementara je sume nie....