Daisypath Anniversary tickersLilypie Third Birthday tickers

Lilypie Maternity tickers
Showing posts with label marah. Show all posts
Showing posts with label marah. Show all posts

Friday, May 23, 2008

Aku Tak Lagi Panas Baran (Satu Kenyataan)

Aku ni dah lama tak marah-marah. Bukannya aku teringin nak marah, cuma agaknya sebab dah lama sangat tak betul-betul naik angin, bila aku naik angin semalam, aku rasa macam nak meletup dada aku, sampai panas rasa belakang mata aku, sampai perit rasa tekak aku. Rasa macam nak menjerit, nak mencarut, tapi aku tahan-tahankan. Makin sakit rasanya. Inilah namanya penyakit STRESS, penyakit abad millennia ni.

Alkisahnya mood aku sangat OK semalam. Aku happy. Demo tentang sistem pengurusan aset berjalan lancar di pejabat. Tengaharinya aku makan lauk sedap. Pulang ke rumah dijemput tersayang. Singgah makan Soto dan Nasi Beriyani Gam Daging di Kafe Mak Tim. Selepas mengambil Luna (Gen2 aku) di rumah Si Dia, aku terus memandu pulang ke Seksyen 2.

Sewaktu memasuki simpang Seksyen 2, dengan tak semena-mena, kereta Kancil toek di belakang memotong dan menghimpit aku. WTF, jahanam sungguh. Sudahlah di kiri-kanan penuh dengan kereta orang-orang yang berhenti makan di gerai-gerai, nak tak nak aku terpaksa membunyikan hon (hakikatnya aku benci membunyikan hon). Terus dia potong tajam masuk depan aku, hampir smooth macam Moonwalking Micheal Jackson, tapi tak cukup smooth sebab aku nyaris melanggar bumper Kancil tu.

"BARUA!!!!!!" Aku jerit sekuat hati dalam kereta sambil tunjuk fuck-fuck-fuck kat pemandu Kancil bodoh tu. Aku rasa meremang bulu roma, berderau darah panas aku. Aku rasa tak ubah macam Mel Gibson dalam Braveheart, siap siaga nak berperang. Aku mengucap panjang, aku baca doa Nabi Yunus banyak-banyak. Ketika memperlahankan Luna berhampiran lampu trafik, Kancil bangang tersebut masih di depan aku. Aku cuba nak tenangkan hati, tapi dada aku makin sakit bagai dicucuk-cucuk sampai aku terpaksa tekan kuat-kuat tulang dada aku nak menahan sakitnya. Tangan aku masih terangkat mengacung jari tengah. "Mati kau lahanat! Mati kau!"

Stranger-Yang-Celaka, kau bernasib baik tak mengenali aku beberapa tahun dahulu. Aku tak akan teragak-agak untuk melanggar kereta kau dari belakang, keluar dari kenderaan aku, dan mengajak kau untuk fight dengan aku. Kau jangan berani mempersendakan aku kalau aku betul-betul buat macam tu, sebab bukannya aku tak pernah buat dulu....Cuma sekarang aku ingin jadi orang yang berbeza, yang lebih kuat! Aku tak mahu menjadi seorang yang lemah, yang lemas dengan amarah dan tak dapat mengawal diri sendiri! So, "Fuck of! Semoga kereta kau terbalik esok"

Wednesday, October 31, 2007

Khas Untuk Mereka Yang Buta Perut

Senario: Beratur di LRT Wangsa Maju pada suatu pagi untuk ke pejabat...


- Tren Muncul - (Sila buat sound effect sendiri)

(Berkata Dalam Hati):
Aku tak boleh nak masuk lah bodohhhh. Yang kau orang tolak-tolak ni pesal? Takde sivik! Kecik-kecik tak nak mampus, dah besar nak buat orang lain mampus! Baghal! Keldai! Aduh sakit!!! DAMN! (Kaki aku dipijak abang gemuk bersaiz Shrek. Abang Shrek senyum sumbing pada aku. Aku buat-buat tak nampak dengan maintain cool sambil layan Frank Sinatra di iPod)


- Sejurus Masuk Ke Dalam Tren -

(Masih Berkata Dalam Hati):
Oi kau! Kau perempuan cute berbaju hijau! Bukan main cantik kau bersandar kat palang besi tengah-tengah gerabak ni. Bapak kau dah chop kan tempat tu untuk kau ya? Lepas tu, kami dalam 10 orang tersepit ni nak berpaut di mana? Kat tocang kau? Poket kau? Tetek kau? Bangang!! Tak considerate lansung! (Tren mula bergerak. Kami, 10 orang yang malang tiada tempat berpaut terhuyung-hayang nak tumbang. Nak berpaut di palang besi, palang besi pun tak nampak disandar cik berbaju hijau ni). Karang, kalau aku selinap je tangan aku belakang kau, kau kata aku lesbian syok kat kau pula! Minta ampun dik, akak tak suka pegang bontot perempuan kecuali bontot akak sendiri taw! <-- Tiba-tiba je ;P

(Aku perhati riak wajah seorang mamat cina sebelah aku. Muka ketat beb tengok cik baju hijau ni. Tiba-tiba mamat ni hulur tangan dia ke arah palang besi. TERpaksa lah TERgesel bontot cik baju hijau ni.)

Cik Baju Hijau Bodoh: HEIIIIII!!!
(Sambil jeling mamat cina dan raba-raba bontot sendiri) <-- Jangan risau dik, bontot adik tak hilang pun. Bodoh.

(Mamat cina buat muka toya. Aku nak tergelak)

Kesimpulannya: Orang-orang yang suka bersandar di palang besi LRT diwaktu-waktu sesak hakikatnya memang SUKA DIRABA.


So, RABALAH mereka tuan-tuan dan puan-puan! RABA DENGAN GUSTO! Yeah!




p/s: Banyak gila aku guna parenthesis, hehe ;D

Thursday, September 20, 2007

Aku Tak Percaya

Panggil aku degil, paranoid, apa saja. Lantak kau orang. Aku terima. Tapi kalau kau orang mahu sumbatkan kepada aku berita bahawa gadis kecil yang dijumpai dalam beg itu ialah adik Nurin; mahu aku mengiyakan apa yang kau orang iyakan....Aku minta maaf. I WILL NOT accept that! Mungkin sampai bila-bila. Pendek kata, sampai Nurin dijumpai kembali.

Bagi seseorang yang semakin mempercayai kebesaran dan kekuasaan Allah melalui banyak penemuan sains, aku tidak menidakkan ketepatan ujian DNA. Tidak sama sekali. Ujian mungkin tepat, tapi kita harus ingat, laporan ujian mungkin TIDAK. Jangan salah faham. Aku bukan menuduh bahawa pakar-pakar ujian DNA dan bukan juga menghentam pihak berkuasa Malaysia menyeleweng. Ada kemungkinan besar it's human error. Tapi....itulah. Anything's possible! Untuk kes ini, terlalu banyak perkara yang menjadi tanda tanya pada aku. Terlalu banyak persoalannya...

Dalam hati aku berfikir, takkan lah mak ayah tak kenal anak sendiri? Selama 8 tahun mereka membesarkan Nurin, takkan lah dengan secara magisnya mereka terlupa muka Nurin sewaktu pengecaman mayat. That's bullshit! Aku bertanya kepada diri aku sendiri samaada mak dan ayah aku mungkinkah tidak dapat mengenali muka aku jika aku ditempat Nurin. Jawapannya: TIDAK MUNGKIN. Unless kalau muka aku telah dirosakkan secara semulajadi (pereputan) atau perbuatan (dibakar atau dibelah sebagai contohnya). Tapi dalam kes ini, TIADA, dan mayat tersebut mati hanya dalam masa lebih kurang 6jam.

Ada seorang teman berkata: "Kadang-kadang perkara macam ni boleh jadi bila mak ayah dia tak mahu terima hakikat. So secara tak lansung mereka kata itu bukan anak mereka". Ya, ada juga betulnya tu, tapi agak aneh bukan kalau kedua-duanya menipu diri sendiri dan pihak berkuasa pada masa yang sama? Pengecaman mayat dilakukan oleh mereka secara bersama. Sekiranya ayah nya yang buat pengecaman, kemudian giliran mak nya pula, ada kemungkinan kata-kata teman aku itu benar. Tapi dalam kes ini tidak mungkin. Dan mereka keluar dari bilik mayat dengan perasaan yang amat-amat bersyukur dan berdoa. Takkan itu lakonan juga? Fikirkan.

Tiada tanda BCG? Kenapa fakta ini diketepikan? Bolehkah mayat yang telah dibiarkan selama lebih 6jam tiba-tiba "hilang" tanda BCG nya? Is it possible? Very unlikely. Tapi kalau ada siapa-siapa yang arif tentang ini, silalah kongsi maklumat bersama-sama. Bagaimana pula dengan susunan gigi? Susunan gigi mayat tidak pula diuji, sedangkan kajian dental features adalah salah satu bahagian dalam sains forensik! Sungguh PELIK. Ayah Nurin sendiri berkata bahawa susunan gigi mayat secara jelas memang tidak menepati Nurin.

And then we got the DNA test, wham! bham!
Mari kita tutup kes cepat-cepat!! Maknanya, sekarang ni kita tutup kes pencarian Nurin dan cari pembunuh "Nurin" yang "dijumpai" tersebut? Begitu? Aku sangat-sangat tidak puas hati. Aku berharap ujian DNA dilakukan sekali lagi oleh pihak yang berlainan pula. Bukan membuat sebarang pertuduhan di sini. Jangan cepat melatah. Manusia tidak ada yang sempurna. Period.

Dengar berita hari ini, katanya pengesahan DNA dan siasatan suntikan BCG akan disiasat selanjutnya untuk mengesahkan lagi bahawa mayat itu mayat adik Nurin, tapi sementara belum benar-benar sah dan selesai ni, pihak-pihak akhbar dan penyiaran boleh lah mewar-warkan berita ini dengan penuh sensasi. Dan aku cukup-cukup sedih dengan keadaan mak ayah Nurin sekarang menerima berita-berita yang belum disahkan dan disiasat secara habis-habisan. Masing-masing mahu menyiarkan berita paling terkini, masing-masing mahu paling update. Ketepikan sahaja perasaan mak ayah Nurin!! Media massa, kadang-kadang kau orang memang BANGSAT.