Daisypath Anniversary tickersLilypie Third Birthday tickers

Lilypie Maternity tickers

Tuesday, June 19, 2007

Kau Dunia Aku!

Aku ada sebuah lagi lagu untuk aku perdengarkan kepada kau orang. Tajuk lagu ni "Kau Dunia Aku". Lagu yang ini sebenarnya tak betul-betul rekod lagi, tapi disebabkan tukang rekod a.k.a. Encik Erik pun sibuk, dan aku pun sama-sama sibuk, so aku letak dulu versi ni. Nanti kalau ada versi yang baru aku letak pula yang baru OK? ;)

As usual, Erik la tukang strum gitar merangkap tukang rekod, tukang edit, tukang susun dan segala jenis tukang. Sementara aku cuma berdiri, pejam mata (konon nak feel lebih), pegang mic stand (dan berangan-angan jadi Astrud Gilberto) dan nyanyi kuat-kuat. Itupun tak sedap juga! Tak boleh nak buat apa dah, haha ;P :">

Lagu ni aku cipta sebagai pendorong secara general. Kepada sesiapa aje yang rasa nak didorong atas sebab kekecewaan atau kejatuhan, silalah dengar lagu ini. Kalau "fungsi-mendorong" lagu ni tak kesampaian pada siapa-siapa, aku minta maaf la banyak-banyak, hehe ;D Secara ringkasnya mesej lagu ni ialah agar jangan mudah berputus asa dan ingatlah mereka yang tidak mau melihat kita berputus asa. Macam ala-ala lagu nasihat disamping berdakwah secara tersembunyi pun ada. Suka hati aku la!!



Vokal, Vokal Latar, Lagu dan Lirik: Azzu
Gitar dan Susunan Muzik: Erik

Adik aku (Lin) kata dia cukup suka dengar lagu ni waktu study. Dia rasa bersemangat semacam <-- Ini dia yang kata OK? Hehe. Tapi kemungkinan besar dia rasa macam tu sebab tukang melalak tu suara kakak dia. So aku tak salahkan dia kalau memang dia suka lagu ni sebab sayangkan aku (I love u too Kakcik!). Tapi persoalannya sekarang, kau orang pula bagaimana? <-- Ini pertanyaan memancing komen namanya ;P p/s: Lirik lagu ni ada dalam ruangan komen. Maaf la letak situ, panjang sangat liriknya.

24 comments:

Aku A-Z-Z-U said...

Hidup yang bererti
harus tiada kekesalan,
Masa yang kau kan tempuhi
masih panjang dihadapan..

Pelajarilah kesabaran,
usaha dan keazaman,
Pasti segala kau harapkan
menjadi kenyataan..

(*)
Oh jangan membiarkan
kehampaan menelanmu,
Kerna dirimu adalah dunia
bagi mereka yang mengenalimu..

Mentari kan bersinar
menyinari setiap yang kau lihat,
Itulah kuasa doa..

Manusia-manusia tersenyum
gembira sekelilingmu,
Sambutlah ini semua..

Biarlah berjuta dugaan
ditetapkan keatasmu,
Jangan mudah mengalah

Kerana satu perkara yang
benar dan harus kau tahu,
Kami ada denganmu..

Repeat (*)

Ararara...~

Oh jangan membiarkan
kehampaan menelanmu,
Kerna dirimu adalah dunia
bagi mereka yang mengenalimu..
Ooo...kau dunia, dunia aku...

Anonymous said...

klau tgh tekanan dgn bebanan kerja, inilah lagu yg akan sy pendengarkan! melodi sungguh menusuk kalbu..lyric nyer pule sgt bermakna seolah-olah perangsang utk menghadapi masalah2...seriuss xtipu...hahahaha tp gitar tu xbesht laaa, nanti sy record balik la yerrrr...heheh

Aku A-Z-Z-U said...

hehehe..u're always so supportive my dear ;* thanx!

Anonymous said...

clap clap clap
heibak mung! heibak!

nnt aku sumbangkan 1 lagu untuk si deer itu pule uhuk2

Aku A-Z-Z-U said...

timekasey incek/cek/puan/toh puan/tan sri/datuk/datin anonymous!!

sapekah anda, adekah ku kenal?hehe
btw..
'si deer' adelah = 'rusa'
sementara,
'si dear' adelah = 'mr hezrik'

beza tu taw incek/cek/puan/toh puan/tan sri/datuk/datin anonymous ;P

WNRD said...

suara kamo sedap!

Aku A-Z-Z-U said...

to wani:

timekasey :">
ade sedap cam lala goreng tak?
hehe

Anonymous said...

lala goreng tu sedap lain. suara you sedap RANGUP! kikiki

Suri said...

catchy plak lagu yg neh beh.. seb baek bkn lagu sesedey cam previous song.. yu cam taw2 jegh kan? sesuai sgt lagu neh ngn situation skang beh.. pelok pelok ciom ciom beh *hugs+kisses*

btw... clap clap!
;*

Aku A-Z-Z-U said...

to surie beh:

lagu ni ai tujukan khas utk yu juge.
kalau yu rase sesedey, tertekan denga la lagu ni ye. ai nak pujok dr jauh tasampai, huhu :*

Unknown said...

kritikan membina (ada setengah org xleh terima)

part vokal "Pelajarilah kesabaran"

time annn~...ada sumting

part lain bole pergi...

sekian, wasalam

Aku A-Z-Z-U said...

to shallow:

terima kasih for the comment ;)
actually byk lagi nak kene improve tu kalau objektif sy mmg untuk menyanyi.

tp sebnarnye tujuan sy letak lagu ni kat sini sbb nak dptkan feedback ttg lagu, bukan nyanyian sy. hehe

adekah lagu tu oke secara overall? atau, terlalu banyak melodi berbeza? atau mungkin terlalu simple? atau membosankan secara general? atau perlu diperbaiki di mana2 bahagian melodi atau mungkin juga liriknya?

sila kritik sy. timekasey ;)

Suri said...

kalo pd pendpt ai kn, ai suka byk melodi dlm satu2 lagu as long as melodi tu x beza sgt munyik nye ngn part2 laen.. cth nye cm lagu ni. lgpn lagu neh blom btul2 rekod kan.. tp ai suker cara yu bwat style sore seret2 kt ujung tu.. err ala2 cokelat nye voc nyanyi lagu Jauh.. ;*

fyi, arwah sudirman pn jenis suka byk melodi dlm satu2 lagu dier tu.. dier kalo bole atleast ade 3 jenis melodi lam lagu tu.. if ai not mistaken la coz ai ade bace dlu ulasan psal arwah.. =]

Unknown said...

once u into this.
harap2 dapat terima kritikan.
saya cuba berlaku jujur disini.
bkn disebabkan saya kenal anda maka saya perlu komen yang 'baik2' saja.
utk diri anda juga.

x semestinya lagu simple x menarik.
just pk bagaimana nk kasi perencah dan dpt tekel most of viewer.
bagaimana caranya?
anda sendiri yg tentukan


maybe sbb suka2 tapi...why not give it hard?
rite?

see u in URTV

Unknown said...

melodi statik
tapi x semestinya membosankan.
rite?
jadi
jika melodi statik siapakah yang perlu bertanggungjawab utk memperindahkannya?

penyanyi

bukan nk condemn
tapi suka melihat anda berjaya.


u guys can go

Aku A-Z-Z-U said...

to surie beh:

thanx beh! ;) ai xpenah pon denga lagu Jauh tu, so xtaw le camne yg dikatekan suare leret2, heee

ai ni seorang yg penakut beh. kalau denga betol2 lagu tu prasan tak yg suare ai ni vibrato kuat sgt? ai menggeletar ekceli :">

btw, arwah sudirman tiada penggantinye...*al-fatihah*

Aku A-Z-Z-U said...

to incek shallow:

timekasey for the comment! (^.^)
maaf sbb memulenye sy mcm tak cam siape kamu. skang pon agak tak pasti siape, tp agak2 aje...macam kenal! incek shallow_dance ke? hehe

thanx ye comment. kalau ikotkan kerana kite kenal each other, sy lagi la takmau kamu komen baek2 pd sy, sbb seorg sahabat harus honest! :D

lagu ni stakat suke suki aje, ke URTV tidak apetah lagi ke radio. cume nak sampaikan ke telinge kawan2 sbg lagu peneman dikale down. btw, timekasey sbb ayat ni:

"tapi suka melihat anda berjaya"

timekasey byk2 :">
akan sy usahakan demi memuaskan ati sy dan rakan2! \(^.^)/

Anonymous said...

see u in URTV? <--- wtf

xpe la, sesuai dgn nick dier, mmg shallow pun pemikiran mamat nie....mmg berkata2 adalah lebih mudah seperti mengorek idung daripada melakukannya...hehehehe hai la, manusia manusia...aku rase macam kenal jer sape dier nie...

Unknown said...

encik erik
personal matter tolak tepi.
adakah saya tidak layak utk komen artis spt anda?
adakah salah saya cuba komen untuk melihat anda berdua berjaya?
salah?

see u in urtv adalah reverse psychology sahabat.

mungkin saya tidak sehebat anda wahai encik erik
tapi kami shallow dance akan melangkah ke Thailand.
rujuk pada azzu.

Anonymous said...

reverse psychology opah hang!! hahah, dah la dah laa, aku rase komen2 ko xdialu-alukan berada disini, blah la weih...hahahaha

shallow dance?? menatang pe tu? melangkah ke thailand? ape aku pedulik...

Aku A-Z-Z-U said...

erm...okie guys, okie guys..
let's stop it here ye? ;)
for me, i want all my friends berjaya, whether band tu jadi big or not, it doesn't matter, yg penting we do something tht we love. baru lah worth the efort :)

by the way, maaf saye terpkase dilit komen shallow & erik ye? this blog is mine, i don't want tmpt ni menjadi medan hate-war ttg perkare yg tak membabitkan pon posting saye...saye minta maaf byk2 ye!

apa2pun...thanks for the lovely comments and advises guys, i really appreciate it..*hugs*

Anonymous said...

ohh...ok maaf kazu...hehehe gangguan betul laaa...

Unknown said...

please delete all of my comment

it's only fill with shit

thanks and sorry everyone

Aku A-Z-Z-U said...

dah dah, benda lepas, lepas la ye?
lagu sy ni utk kamu-kamu semua..
dengarlah liriknya,
dan pahamilah yg ape yg sy nak sampaikan is abt LOVE.
tht's the most important thing tht matters in the world rite now :)

*peace*